מסע קהילת 'כאייל תערוג' לקברי צדיקים באוקראינה

    ארי טננבוים No Comments on מסע קהילת 'כאייל תערוג' לקברי צדיקים באוקראינה

    מסע רוחני ומרגש לציוני הצדיקים מייסדי החסידות שמקום מנוחתם באוקראינה | אל המסע הצטרפו לצד בני הקהילה, גם מעריציו ושומעי לקחו של נשיא 'כאייל תערוג' מקהילות הקודש בארץ ישראל ומקהילות נוספות מארה"ב מדרום אמריקה ומאירופה | כל הפרטים

    21:00
    04.05.24
    אפרים קמיסר No Comments on צפו: אפרים קמיסר מארח את 'מלך הווקאל' ארי גולדוואג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תכנון המסע נמשך כבר חודשים ארוכים אולם רק לאחר שמגבלות הקורונה הוסרו באופן חלקי, התאפשרה יציאתו לדרך של המסע הרוחני והמרגש לציוני הצדיקים מייסדי החסידות שמקום מנוחתם באוקראינה. אל המסע הצטרפו לצד בני הקהילה, גם מעריציו ושומעי לקחו של נשיא 'כאייל תערוג' מקהילות הקודש בארץ ישראל ומקהילות נוספות מארה"ב מדרום אמריקה ומאירופה.

    המסע שהתקיים בסוף השבוע, החל עוד בהכנות נרגשות ודברי התעוררות של נשיא הקהילה הרה"ג רבי אייל עמרמי שליט"א, שעמד בראש המסע ונשא דברים נרגשים בגודל מעלתם של הצדיקים שוכני עפר שאת מקום קבורתם עתידים לפקוד במהלך המסע. לאחר הנחיתה שמו חברי הקהילה את פעמיהם אל הציון הקדוש של תלמידו של רבי נחמן מברסלב רבי נתן שנטמן בבית הקברות בעיר ברסלב. לאחר מכן נסעו אל המקום המסוגל בית העלמין באומן שם נטמן למנוחת עולמים רבי נחמן מברסלב זכותו תגן עלינו. שם נשא נשיא הקהילה דברי תורה מתורתו של הצדיק. שמחה גדולה והתרגשות נרשמה בעת שהגיעו לציון של סנגורם של ישראל רבי לוי יצחק מברדיצ'וב. מקהלה של פייטנים ונגנים שוררה שירי רגש והתעלות, שרוממו את המשתתפים לגבהים חדשים.

    המסע הרוחני הגיעו לשיאו בשבת קודש. בשבת אחים גם יחד קהילת 'כאייל תערוג' בהיכל הבעל שם הקדוש בעיירה מעזיבוז' סמוך ונראה לציון הקדוש של הבעל שם טוב הקדוש. במהלך השבת שוררו בני הקהילה שירים ותשבחות. תפילות מרוממות אותם הוביל בטוב טעם החזן רבי אלחנן משמרתי שהפליא בקולו. עונג שבת עילאי, סעודות כיד המלך ומלווה מלכה רבתי. לוו בשיעורי תורה נפלאים ומרתקים מפיו מפיק המרגליות של הרה"ג רבי אייל עמרמי שליט"א. בסיום המסע שבו המשתתפים לארץ ישראל מלאים וגדושים במטען רוחני והשראה גדולה לה זכו במהלך המסע בקברות הצדיקים בערבות אוקראינה.

    את המסע הזה לא ישכחו בקהילת הקירוב 'כאייל תערוג' בנשיאות הרה"ג רבי אייל עמרמי שליט"א, למשך זמן רב.



    0 תגובות